Reklama dźwignią handlu, znany slogan, który nic nie stracił na głoszonej treści. Każda nawet najmniejsza firma stara się przebić w gąszczu konkurencji. Wyzwania jakie stają przed przedsiębiorcami zmuszają ich do poszukiwania coraz to bardziej wyszukanych sposobów informowania o swoim istnieniu. Dziś zwykły anons reklamowy w lokalnej prasie czy w mediach społecznościowych już nie wystarczy. W wielu przypadkach istotny jest dodatkowy element reklamowy nawet najdrobniejszy. Należy pamiętać o tym, że nie każdy potencjalny klient czyta gazety czy korzysta z internetu.
Wyzwanie to rozumieją wszystkie agencje reklamowe obsługujące swoich klientów. Sporym ułatwieniem dla szukających nowych rozwiązań osób są oferty niektórych producentów zajmujących się dostarczaniem gadżetów reklamowych.
Od długopisów do cukierków reklamowych
Do niedawna bardzo popularnym gadżetem reklamowym były długopisy z nadrukowanym logo czy nazwą firmy. Ta najprostsza forma reklamy gadżetowej nadal ma się dobrze. Spostrzegli to także producenci słodyczy. Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu rynku wielu producentów cukierków, zaproponowało umieszczanie loga czy nazwy firmy na papierkach, stanowiących owijkę cukierka. Ze względu na swój kształt idealnie do tego celu nadają się popularne od lat cukierki, znane pod nazwą krówki. Krówki są jednymi z najbardziej rozpoznawalnych cukierków w Polsce. Mały prostokątny kształt w charakterystyczny sposób zawijany, okazał się doskonałym nośnikiem krótkiej reklamy zawierającej logo firmy czy jej nazwę.
Personalizowane krówki hitem na rynku gadżetów reklamowych.
Personalizowanie to nic innego jak dostosowanie wybranego dowolnego gadżetu reklamowego do indywidualnego zapotrzebowania klienta. W przypadku krówek polega to na umieszczeniu odpowiedniej treści na kawałku powierzchni stanowiącej owijkę cukierka. Ze względu na swoje niewielkie rozmiary zmusza to do zamieszczenia na tej powierzchni określonej treści, którą każdy odwijający cukierka będzie mógł swobodnie odczytać. Najczęściej na papierkach od cukierków umieszcza się logo firmy, jej nazwę lub odwzorowanie jakiegoś rysunku przedstawiającego charakterystyczny dla firmy element. Może tam być także umieszczony krótki napis w stylu np. „szanujemy każdego klienta”, „dziękujemy za uwagę” czy nawet bardzo znany i powszechnie używany slogan „miłego dnia”
Firmy oferujące personalizowane krówki mają przygotowane różne szablony i wzory gotowych rozwiązań. W razie jeśli zleceniodawca nie przywiązuje zbyt dużej wagi do jakiejś konkretnej informacji na owijce cukierka, może wybrać tak zwanego gotowca.
Jaką rolę spełnia spersonalizowany cukierek?
Zapewne nie raz przebywając np. w hotelach, punktach usługowych, punktach obsługi klienta itp. spotkać można duże szklane słoje wypełnione cukierkami. Jest to pewnego rodzaju drobna wartość dodana do oferowanej usługi. Jest to zarazem bardzo dobre miejsce aby w tym szklanym słoju umieścić cukierki krówki z papierkami zawierającymi logo firmy czy jakiś inny miły akcent. Wielu klientów częstując się taką krówką zapamięta ten fakt i można nawet się spodziewać, że podczas spotkania i rozmowy z innymi osobami wspomną o tym fakcie choćby w ten sposób: „ a wiesz kochana jak byłam dorabiać klucze, to ten miły pan poczęstował mnie bardzo dobrą krówką, wiesz taką jak były dawniej”
Niby nic, drobiazg, a czasami może zdziałać więcej niż potężna kampania reklamowa. Jak się okazuje po zapoznaniu z ofertami dostępnymi na rynku personalizowanie krówek jest jedną z najtańszych form reklamy.